Forum Dragon Ball V Strona Główna
 Forum
¤  Forum Dragon Ball V Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
Dragon Ball V
Online Rpg Game
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Zasady i informacje dla graczy

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dragon Ball V Strona Główna -> Zasady Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Zasady i informacje dla graczy
Autor Wiadomość
Genki
Admin



Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:03, 30 Wrz 2006    Temat postu: Zasady i informacje dla graczy
 


1. Sesje :

Sesje odbywają się na naszym forum. Gra działa całę 24h. Jeśli gracz ma konkretne uwagi co do prowadzenia sesji, to powinien wysłać je na e -mail mistrza, po sesji. Jeżeli guru nie robi sesji kilka razy pod rząd to proszę poinformować o tym Admina !!! A o to przykład jak powinna wyglądać sesja:

Mistrz: Twoja kapsuła kosmiczna uderzyła z impetem w ziemie , lecz ty tylko poczułeś mały wstrząs , komputer pokładowy mówi ci ?dolecieliśmy do celu ? planeta X? , co robisz?
Gracz: Siedzę w kapsule przez chwila , po czym wciskam guzik aby drzwi się otworzyły , następnie wychodzę z kapsuły i się rozglądam.
Mistrz: Drzwi się otworzyły a ty wysiadłeś przed sobą widzisz miasto które nie jest aż tak wysoko rozwinięte jak twoja rasa , twój statek zrobił sporom dziurę na jednej z głównych ulic tego miasta , dookoła ciebie widzisz ludzi którzy ci się dziwnie przyglądają ? jak na kosmitę Razz , słyszysz tylko ?... to jakiś potwór który przyleciał z kosmosu ...? , ?... pewni chce nas zabić ...? , ?... powinniśmy uciekać...? , niektórzy ludzie zaczynają krzyczeć i uciekać na twój widok , co robisz?
Gracz: Patrzę się na tych ludzi i diabolicznie się uśmiecham , ?marne istoty? mówię cicho , następnie powoli podnoszę prawą rękę do góry , palce składam jak do pięści , lecz wystawione pozostawiam tylko 2 palce , kiedy moja ręka jest na wysokości głowy , palce podnoszę bardziej do góry ? Bakuhutsuha
Mistrz: Kiedy tak zrobiłeś nastąpiła wielka explozja , cały teren do okoła ciebie przestał istnieć , po mieście nie zostało ani śladu , jedynie wielka dziura w której znajdujesz się ty i twój statek , w pewnym momencie twój scouter pokazuje że jakaś silna siła leci do ciebie od wschodu , co robisz?
Gracz: Odwracam się na wschód i mierze tą siłę
Mistrz: Scouter pokazuje ci że osobnik ten posiada 10.000 Pl
Gracz: ?Co , niemożliwe , pewnie mi się scouter rozregulował? , stoję w miejscu zakładając rękę na rękę i patrząc się jak osobnik zbliża się do mnie
Mistrz: Mija kilka sekund , kiedy osobnik ten doleciał do ciebie , widzisz przed sobą człowieka , około 175 cm wzrostu , szatyn , ciemna karnacja skóry , ?To ty zniszczyłeś to miasto , gadaj!?
Gracz: ? Tak to ja je zniszczyłem , i ciebie również zniszczę jak będziesz mi przeszkadzał , pędraku , hehehe?
Mistrz: ? Jak mogłeś zabić tyle ludzi , nie daruje ci tego , zaraz zapłacisz za to , przygotuj się na śmierć?, po tych słowach znikł i pojawił się za tobą , co robisz?
Gracz: Próbuje uniknąć jeśli chce mnie uderzyć , używając zanzoken
Mistrz: Udało ci się , lecz gdy uniknołeś i się odwróciłeś widzisz , jak osobnik zbiera energie w dłoniach , przez jego dłonie przelatują wyładowania elektryczne , co robisz ?
Gracz: Składam ręce do tylu , krzycząc ? KAAAAAAAA ...... MEEEEEEEEEE.....HAAAAAAAAAAAAA......MEEEEEEE........HAAAAAA!!!!!!? i wystawiam ręce na przeciw mojego przeciwnika , puszczając fale uderzeniową
Mistrz: Twój przeciwnik się tego nie spodziewał i dostał kamehameha za 159 obrażeń.

2. Możliwości :

Gracz może zrobić w grze prawie wszystko, na tyle, na ile pozwoli mu siła i jego Pl czyli Power Level. Np. jeśli gracz ma tylko 1000 Pl i podstawowe techniki nie może zniszczyć planety, ale jeśli osiągnie, w przypadku Saiyan, poziom SSJ to powinno mu się to udać. Gracz nie może mieć pretensji do mistrza jeśli np. miał jeszcze mało Pl, a zaatakował posterunek z 50 osobowym, uzbrojonym oddziałem policjantów i go złapano. Wszystko zależy od poziomu naszego bohatera. Im wyższy poziom, tym wyższe jego możliwości.

3. Cechy :

Na naszym forum jest 5 cech a oto i one :

- Siła - Jest to jedna z ważniejszych cech na samym początku gry gdyż odpowiada ona za nasze ataki siłowe. Im większa siła tym zadajemy potężniejsze uderzenia , jesteśmy w stanie udźwignąć więcej ciężarów.
- Zwinność - Jest to nasz refleks , im wyższa ta cecha tym większa szansa na to że zaczniemy pierwsi walkę. Również dzięki wysokiej zwinności łatwiej nam będzie unikać ciosów naszego przeciwnika jak również trafiać w niego.
- Wytrzymałość - Ta cecha odpowiada za wytrzymałość naszej postaci na obrażenia siłowe jak i energetyczne. Im większa ta cecha tym ciosy przeciwnika zadają nam mniej obrażeń i mniej nas bolą.
- Energia KI (Moc) ? Dzięki tej energii będziemy w stanie atakować naszych przeciwników technikami energetycznymi.
KI x 10 = tyle będzie wynosić nasze KI (np. nasze KI wynosi 10 , czyli tak naprawdę wynosi ono 100)
- Inteligencja. Jest to nasza wiedza, zdolność przyswajania wiedzy, znajomość zaawansowanych technologii, obsługa broni, im większa tym wymyślamy lepsze strategie oraz koszt techniki jest mniejszy. Inteligencja jest ważna za stan duchowy postaci, spostrzegawczość i słownictwo. Należy to wszystko umiejętnie odgrywać.

IQ od 1 do 6 : 100% kosztu nauki
IQ od 7 do 10 : 80% kosztu nauki
IQ od 11 do 15 : 60 % kosztu nauki
IQ od 16 do 19 : 40 % kosztu nauki
IQ od 20 wzwyż : 20% kosztu nauki

Osobnicy z:

1-3 IQ - dana osoba nie potrafi mówić, jedynie może wydawać okrzyki, bełkotać pod nosem czy też rozumieć proste polecenia. Głupawa, brak umiejętności łączenia faktów itp. (gracz powinien to odpowiednio odgrywać). 0 % Szans na naukę zobaczonej techniki.

4-6 IQ - dana osoba potrafi się komunikować z innymi. Niestety nie potrafi pisać ani liczyć. Potrafi łatwą drogą dedukcji dojść do wielu przydatnych spostrzeżeń. Potrafi posługiwać się rzeczami codziennego użytku; na widok ruchomych schodów nie wpada w podziw xD. 3 % Szans na naukę zobaczonej techniki.

7-10 IQ - dana osoba umie już liczyć czy też pisać. Potrafi wnioskować drogą dedukcji oraz indukcji. Wie jak funkcjonują nie które pojazdy, czy też, że planety krążą wokół słońca, a nie na odwrót Smile. 6 % szans na naukę zobaczonej techniki.

11-15 IQ - osobnik zna różne wzory matematyczne, jest oczytana i ma duży światopogląd. Potrafi rozpoznawać dialekty innych języków, może także nauczyć się obcego języka. Potrafi naprawiać różnorakie bronie, umie się kamuflować. 10 % szans na naukę zobaczonej techniki.

16-18 IQ - dana osoba potrafi sterować pojazdami kosmicznymi, potrafi z pomocą odpowiedniego sprzętu i materiału zbudować broń dla siebie, np.: Zbroje Sajańską, Scoouter, a nawet to co sobie sama wymyśli. 15 % na naukę zobaczonej techniki.

4. Strata HP, utrata przytomności i śmierć :

HP każdego gracza wynosi 100, inaczej 100%. Gdy podczas walki postać traci HP, spada adekwatnie do straty nasze Pl. Gdy mamy np.: 5000 i ktoś zadał nam 25 obrażeń wtedy Pl spada do 3750. Prócz spadku Pl nic się nie zmienia, możemy nadal korzystać z technik, aur i transformacji których się nauczyliśmy. Gdy HP postaci spadnie poniżej 10% postać traci przytomność. Gdy HP spadnie do 0 czeka nas spotkanie ze stwórcą.

Kiedy postać umiera Mistrz może postąpić na dwa różne sposoby:

- Może pozwolić graczowi na zatrzymanie ciała po śmierci i dalej gra będzie rozwijać się w zaświatach.
- Może uśmiercić postać, a graczowi pozwolić na stworzenie inkarnacji tej postaci. Tak stworzony bohater zatrzymuje jedną/czwartą Pl i stratą statystyk adekwatnie do Pl. Oczywiście zachowane techniki zostają przywrócone, jeśli pozwala na to Pl.

5. Nauka Technik :

Gracz zanim nauczy się danej techniki , będzie musiał znaleźć mistrza danej techniki albo np. podpatrzyć i zapamiętać jak się jakąś technikę wykonuje (wtedy nauka trwa jeszcze dłużej niż u mistrza) . Nie będzie on mógł np. przed sesja powiedzieć mistrzowi że kupuje Final Flash itp. Jego nauka danej techniki może potrwać nawet kilka tygodni ? np. Gdy Goku będąc w zaświatach udał się do Kaito aby pomógł mu w treningu , ten nauczył go Kaioken w chyba parę tygodni [bardzo dobra technika Razz] której nikt inny nie potrafił. Dopiero Tenshin będąc u Kaito nauczył się tej techniki, użył jej gdy strzelał z Kikioha w Cela , który był w 2 formie (Goku powiedział coś takiego "Nie używaj jej więcej niż 2 razy bo to może cię zabić" albo coś w tym stylu Razz tyczyło się techniki kaioken. [ Jeśli mówisz że to nie prawda to dokładnie obejrzyj ten odcinek znowu w którym Tenshin kazał C 18 uciekać Smile ]. Drugim przykładem może być np. Tenshin który widział jak Genialny Żółw użył techniki Mafuba na Szatanie serduszko , którego osłonił BODY GUARD Very HappyRazz. Tenshin spędził ładne parę dni ćwicząc tą technikę przez cały czas żeby ją opanować.
Dlatego też, zostały wprowadzone dwa współczynniki przy nauce cech:
Minimalne statystyki - czyli staty potrzebne do opanowania danej techniki.
Poziom trudności - współczynnik potrzebny do określenia czasu nauki danej techniki. Czas nauki wyrażony jest wzorem Poziom trudności.

Przykład:
Wojownik o inteligencji 3 chce nauczyć się techniki Kiaiho. Zakładamy, że poziom trudności techniki wynosi 6. Wykonujemy odpowiednie działanie, czyli 6/3 = 2 Przypuścimy ze są to 2 godziny na nauczenie się danej techniki.

6. Zdobywanie Pl , Punktów doświadczenia oraz Punktów na cechy :

A) Zdobywanie Pl

Gracz zdobywa swój poziom mocy w zależności jak grał, jak się wczuł w swoja postać. Mistrzowie powinni bardzo zwracać na to jak gracz gra , jeśli np. robi mało opisów albo robi je na odwal to raczej mistrz nie powinien dawać takiemu graczowi maksymalny mnożnik BP. Jeśli mogę prosić was mistrzów żebyście nagradzali graczy którzy naprawdę świetnie grają ( wczuwają się w swoje postacie , robią niezłe opisy itp.) , nie powinno się nagradzać gracza który nie spełnia powyższych warunków gdyż krzywdzimy tych którzy się starają !
Od 100 do 999.999 Pl, mistrz ocenia grę gracza od 0-200 pkt.
Od 1.000.000 do 9.999.999, mistrz ocenia grę gracza od 0-150 pkt.
Od 10.000.000 wzwyż, mistrz ocenia grę gracza od 0-100 pkt.
Co do zdobywania punktów Pl to można je zyskać na różnego rodzaju treningach, oraz podczas walki.

Jak obliczyć nowe Pl dla gracza , załóżmy że gracz ma 1000 Pl i dostaje 145 pkt za sesje, to żeby obliczyć nowe Pl musimy wykonać następujące obliczenie :
1000 Pl (aktualne Pl gracza) x 14,5% (145 pkt) (z podziału Pl wyżej) = 145
Teraz nasz wynik, 145 dodajemy do aktualnego Pl gracza , otrzymany wynik to nowe Pl gracza po sesji Smile : 145 + 1000 = 1145
lub 1000 Pl (aktualne Pl gracza) x 1,2 (z podziału Pl wyżej od razu oddające wynik Pl) = 1200

B) Punkty doświadczenia

Służą one nam do nauki danej techniki Smile. Gracz może otrzymać po jakimś zadaniu lub po walce od 10 do 25 PD. To ile dostaniemy dokładnie zależy jedynie od naszego zachowania i oczywiście od mistrza.

C) Punkty na cechy

Gracz będzie otrzymywał punkty na cechy dopiero gdy osiągnie odpowiednie Pl, kiedy tak się stanie to gracz będzie mógł sobie dodać te punkty :
-2.000 - 2
-5.000 - 2
-8.000 - 2
-20.000 - 3
-50.000 - 3
-80.000 - 3
-200.000 - 4
-500.000 - 4
-800.000 - 4

i tak dalej...

7. Transformacje :

Dużo osób zadaje pytanie czym się różni transformacja stała od przejściowej, szczerze to niczym. Po prostu w transformacji stałej możemy używać wszystkich aur a w przejściowej tylko dla poszczególnych ras. Karta postaci z transformacja stałą będzie wyglądać tak (zakładamy że jest to np. Changeling i jego statystyki np. po 1 transformacji rosną 2 razy) :

Pl: 200.000 (400.000)
Siła: 10 (20)
Zwinność: 10 (20)
Wytrzymałość: 10 (20)
Energia Ki: 10 (20)
Inteligencja: 6 (bez zmian)

A jak masz przejściową to nie pisze się statów w nawiasach. Gracze którzy wybiorą sobie rasę z transformacjami stałymi i np. osiągną swoja 1 transformacje to jeśli będą mieli punkty do cech to dodają je do liczb przed nawiasami np. gracz ma 10 pkt. do cech :

Pl: 200.000 (400.000)
Siła: 10 (20) +5 = 15 (30)
Zwinność: 10 (20) +1 =11 (22)
Wytrzymałość: 10 (20) +1 = 11 (22)
Energia Ki: 10 (20) +1 = 11 (22)
Inteligencja: 6 (bez zmian)

Podobnie jest jeśli gracz osiągnie 2 transformacje ( gdzie np. jest mnożnik x 6 ) o to przykład , mnożymy mnożnik cech i Pl od podstawowych wartości:

I Transformacja

Pl: 10.000.000 (20.000.000)
Siła: 10 (20)
Zwinność: 10 (20)
Wytrzymałość: 10 (20)
Energia Ki: 10 (20)
Inteligencja: 6 (bez zmian)

II Transformacja

Pl: 10.000.000 (60.000.000)
Siła: 10 (60)
Zwinność: 10 (60)
Wytrzymałość: 10 (60)
Energia Ki: 10 (60)
Inteligencja: 6 (bez zmian)

Tak samo jest z pozostałymi transformacjami Smile.

8. Charaktery :

To jaki charakter będzie mieć nasza postać zależy tylko i wyłącznie od naszego mistrza, jeśli stwierdzi że jesteśmy źli to nie możemy się z nim kłócić gdyż oznacza to że nasz mistrz postrzega naszą postać jako złą- i tak też będzie postrzegana podczas przygód. Oczywiście z upływem czasu charakter gracza może ulec zmianie , mianowicie mistrz może zmienić go za np. dobre bądź złe uczynki itp.

9. Najważniejsze :

Na tym forum to mistrzowie mogą sobie ustalić zasady jakimi będzie się rządzić ich kraina, pomoże to im np. aby walka była bardziej pasjonująca jak Majin Vegeta SSJ 2 vs. Goku SSJ 2 gdzie wojownicy zadawali sobie przez cały czas obr. , a to zadając sobie obrażenia atakami siłowymi albo energetycznymi. A mimo to dalej walczyli. Z zasadami schematycznymi walka taka nie mogła by mieć miejsca gdyż HP ograniczało by to. Dlatego doszedłem do wniosku że mistrzowie powinni kierować się własnymi zasadami, choć nie muszą. Co do turnieji to turniej Budokai Tenkchai będzie się odbywał raz w tygodniu oczywiście ma to polegać na tym że są to mistrzostwa w danej galaktyce a nie miedzygalaktyczne oczywiście turniej między galaktyczny odbędzie się raz w mięsiącu na którym spotkają sie po 2 osoby najlepsze z 4 galaktyk. A wygraną w Turnieju Między galaktycznym jest trening u samego Dai Kaio, a jeżeli dany gracz stara się oszukać grę to Dai Kaio i inni trenerzy nigdy go nieprzyjmą na trening. Oczywiście jest możliwosć usunięcia gracza jeżeli tego niewytłumaczy. Po śmierci bohaterowie źli trafiają do piekła a dobrzy do zaświatów.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dragon Ball V Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy